Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type

Η νέα εκπαιδευτική πρωτοβουλία της ΕΠΣ Μακεδονίας

Η Ένωση Ποδοσφαιρικών Σωματείων Μακεδονίας ξεκίνησε την προηγούμενη Δευτέρα (17/05) μια νέα εκπαιδευτική πρωτοβουλία για τους προπονητές αναπτυξιακών ηλικιών αλλά και όλων των ενδιαφερομένων να επιμορφωθούν σχετικά με το αντικείμενο.

Τον πρώτο κύκλο διαδικτυακών σεμιναρίων, που μεταδίδονται μέσα από το EPSM TV, το κανάλι της Ένωσης στο Youtube, ανέλαβε να παρουσιάσει ο Νίκος Φράγκος, πολύπειρος προπονητής σε αναπτυξιακές ηλικίες και καθηγητής φυσικής αγωγής, ένας άνθρωπος που βασίζεται σε τεράστιο βαθμό σε έρευνα και βιβλιογραφία.

Το Repress.gr επικοινώνησε με τον Νίκο Φράγκο για να μάθει τις λεπτομέρειες πίσω από τη νέα πρωτοβουλία του σε συνεργασία με την ΕΠΣ Μακεδονίας.

Αναλυτικά όσα μας δήλωσε:

Πώς ήρθε η έμπνευση για τα δωρεάν διαδικτυακά επιμορφωτικά σεμινάρια; Τίνος ήταν η ιδέα;

«Στον ΠΟ Μαλακοπής είχα ποδοσφαιριστές δύο αδέρφια, τον Χάρη και τον Γιάννη τον Βλάχο, από μωρά τους είχα. Ο Χάρης ήδη, επειδή ήξερε ότι είχα γνώσεις επίκαιρες με τις αναπτυξιακές ηλικίες, είχε μια ιδέα με τον πρόεδρο της Ένωσης και μου είπε «δάσκαλε, πρέπει να κάουμε κάτι ώστε αυτά που γνωρίζεις να τα περάσουμε στους προπονητές των αναπτυξιακών ηλικιών. Γιατί, κακά τα ψέματα, η προσέγγιση που γίνεται δεν είναι ενδεδειγμένη. Οι σημερινοί προπονητές αντιμετωπίζουν τα παιδιά ως μικορύς ενήλικες, η προπόνηση δεν είναι αυτή που πρέπει να κάνουμε. Η προπόνηση των αναπτυξιακών ηλικιών είναι πολύ πιο δύσκολη. Και έτσι, με την πρωτοβουλία αυτή βρεθήκαμε με τον Σάββα τον Δημητριάδη, που με γνώριζε ως όνομα αλλά όχι προσωπικά, βρεθήκαμε, του ανέπτυξα τις θέσεις μου».

Ποιος είναι ο σκοπός;

«Σκοπός είναι να μπορέσουμε να αλλάξουμε τον τρόπο προσέγγισης της προπόνησης, της διαπαιδάγωγης των αναπτυξιακών ηλικιών. Στην Ελλάδα, τα παιδιά είναι πιεσμένα από τους δικούς τους γονείς, που έχουν υπεροβολικές προσδοκίες από τα παιδιά τους και από τους προπονητές που τους βλέπουν σαν εργαλείο προσωπικής ανέλιξης. Το ματς της Κυριακής δεν είναι για να κερδίσουμε ή να χάσουμε, δεν υπάρχει νίκη και ήττα σε αυτές τις ηλικίες. Είναι διασκέδαση το ματς της Κυριακής και ένα τεστ για να δει ο προπονητής αν τα παιδιά εφάρμοσαν όσα δίδαξε.

Το ποδόσφαιρο, όπως είπα και προηγουμένως, δεν είναι νίκη και ήττα, προσφέρει πολλά περισσότερα: συμβάλλει στη διαμόρφωσει του χαρακτήρα, στην κοινωνικοποίηση, στην κοινωνική ενσωμάτωση. Οι ηλικίες 11-12-13-14, αποκαλούνται χρυσές ηλικίες μάθησης, εμπεδώνουν πολλά πράγματα τα παιδιά στις ηλικίες αυτές. Και πρέπει εκεί, τότε, να τους διδάξουμε τα σωστά γιατί θα τα κρατήσουν μια ζωή. Σην Ευρώπη, λένε ότι ο τρόπος που παίζει ένας ενήλικας αντικατοπτρίζει τον τρόπο που έμαθε να παίζει στα τμήματα υποδομών».

Σε τι βαθμό μπορεί να επιτευχθεί αυτός ο στόχος μέσα από τα συγκεκριμένα σεμινάρια;

«Όλοι πρέπει να προσπαθήσουμε. Αν βάλουμε όλοι ένα λιθαράκι σε αυτό που λέγεται «ανασύνταξη του αναπτυξιακού ποδοσφαίρου», θα αλλάξει σύντομα η κατάσταση. Οι προπονητές πρέπει να επιμορφώνονται και να εξελίσσονται. Ο κύκλος του ποδοσφαίρου είναι ο εξής: όσο περισσότερο εξελίσσονται και εξειδικεύονται οι προπονητές, τόσο θα εξελίσσονται και οι ποδοσφαιριστές.

Τα νέα παιδιά, οι νέοι προπονητές, αλλά και πάρα πολλοί παλιοί, θέλουν να μάθουν, θέλουν να ενημερωθούν. Στις αναπτυξιακές ηλικίες δεν κάνουμε προπόνηση των ενηλίκων, η προπόνηση συμβαδίζει με τα χαρακτηριστικά της κάθε φάσης ανάπτυξης, νοητικά, σωματικά, ψυχικά και άλλα. Όλα αυτά προκύπτουν από επιστημονικές έρευνες και επιστημονική, αθλητική εμπειρία. Αν η αναπτυξιακη ηλικία προπονηθεί σωστά, τότε θα έχουμε καλούς ποδοσφαιριστές».

Ανταποκρίθηκε κόσμος στο πρώτο σεμινάριο, το οποίο ήταν και τόσο επίκαιρο, με θέμα την επανένταξη των αθλητών μετά την πανδημία και το lockdown;

«Ναι… Πολύ… Με πήραν πολλά παιδιά τηλέφωνο ακόμα και μετά και ζήτησαν περαιτέρω πληροφορίες, έδειξαν ενδιαφέρον. Ήταν και επίκαιρο το θέμα».

Μέσα από μια ζωή γεμάτη ποδόσφαιρο, έρευνες, αναζητήσεις, προπονήσεις, ασκήσεις και μαθήματα, υποθέτω ήδη εδώ και χρόνια θα έχετε διαπιστώσει ότι η γνώση είναι δύναμη. Επιπλέον, όμως, η συμμετοχή σας σε αυτήν την πρωτοβουλία της ΕΠΣ Μακεδονίας δείχνει ότι πιστεύετε πως η γνώση και η δύναμη είναι για να μοιράζονται. Είναι μέρος της νοοτροπίας σας ως άνθρωπος του ποδοσφαίρου αυτή η πρόταση;

«Καταρχάς, πρέπει όλοι στο ποδόσφαιρο και οι «ειδικοί», να λειτουργούμε ως εξής: υπάρχει η γνώμη και η γνώση. Εγώ έχω μάθει με το διάβασμα μου το συνεχές ότι γνώμη έχουν όλοι, αλλά έχω μάθει ότι ένας ειδικός του ποδοσφαίρου πρέπει να μιλάει κατά τη γνώση του και όχι κατά τη γνώμη του. Δε μπορείς να βλέπεις ένα γυάλινο ποτήρι και να λες κατά τη γνώμη μου είναι πλαστικό. Είναι γυάλινο και αυτό είναι αξίωμα, κατά γνώση. Όταν τη γνώση την έχεις και δε τη μοιράζεις, κάνεις τότε ένα μεγάλο ατόπημα. Όπως μου λεγε κι ένας δάσκαλος μου, «η πολλή γνώση θα πέσει απάνω σου και θα σε πλακώσει». Όταν η γνώση μοιράζεται, πολλαπλασιάζεται. Κι εσύ ο ίδιος αισθάνεσαι περήφανος που βλέπεις το αποτέλεσμα».

Περισσότερα Άρθρα